Logo des Robert Koch-InstitutLogo des Robert Koch-Institut
Publikationsserver des Robert Koch-Institutsedoc
de|en
Publikation anzeigen 
  • edoc Startseite
  • Artikel in Fachzeitschriften
  • Artikel in Fachzeitschriften
  • Publikation anzeigen
  • edoc Startseite
  • Artikel in Fachzeitschriften
  • Artikel in Fachzeitschriften
  • Publikation anzeigen
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Gesamter edoc-ServerBereiche & SammlungenTitelAutorSchlagwortDiese SammlungTitelAutorSchlagwort
PublizierenEinloggenRegistrierenHilfe
StatistikNutzungsstatistik
Gesamter edoc-ServerBereiche & SammlungenTitelAutorSchlagwortDiese SammlungTitelAutorSchlagwort
PublizierenEinloggenRegistrierenHilfe
StatistikNutzungsstatistik
Publikation anzeigen 
  • edoc Startseite
  • Artikel in Fachzeitschriften
  • Artikel in Fachzeitschriften
  • Publikation anzeigen
  • edoc Startseite
  • Artikel in Fachzeitschriften
  • Artikel in Fachzeitschriften
  • Publikation anzeigen
2011-01-16Zeitschriftenartikel DOI: 10.1007/s11325-011-0480-6
Primary snoring in school children: prevalence and neurocognitive impairments.
Brockmann, Pablo E.
Urschitz, Michael S.
Schlaud, Martin
Poets, Christian F.
Purpose: We aimed to investigate the prevalence of primary snoring (PS) and its association with neurocognitive impairments. Methods: Data from a community-based study in 1,114 primary school children were used to identify children who never (N = 410) or habitually snored (N = 114). In order to separate children with PS from those with upper airway resistance syndrome (UARS) or obstructive sleep apnoea (OSA), home polysomnography was conducted in all habitually snoring children. Neurocognitive impairments and poor school performance were compared between children who never snored, PS, and UARS/OSA. Results: Polysomnography was successfully conducted in 92 habitual snorers. Of these, 69 and 23 had PS and UARS/OSA, respectively. Prevalence [95% confidence interval (95% CI)] of PS was 6.1% (4.5–7.7). Compared to children who had never snored, children with PS had more hyperactive (39% vs. 20%) and inattentive behaviour (33% vs. 11%), as well as poor school performance in mathematics (29% vs. 16%), science (23% vs. 12%), and spelling (33% vs. 20%; all P values
Dateien zu dieser Publikation
Thumbnail
21xrwhqOzd12.pdf — PDF — 261.2 Kb
MD5: 7e4534d462f7de190725e274195c5782
Zitieren
BibTeX
EndNote
RIS
Keine Lizenzangabe
Zur Langanzeige
Nutzungsbedingungen Impressum Leitlinien Datenschutzerklärung Kontakt

Das Robert Koch-Institut ist ein Bundesinstitut im

Geschäftsbereich des Bundesministeriums für Gesundheit

© Robert Koch Institut

Alle Rechte vorbehalten, soweit nicht ausdrücklich anders vermerkt.

 
DOI
10.1007/s11325-011-0480-6
Permanent URL
https://doi.org/10.1007/s11325-011-0480-6
HTML
<a href="https://doi.org/10.1007/s11325-011-0480-6">https://doi.org/10.1007/s11325-011-0480-6</a>