Logo des Robert Koch-InstitutLogo des Robert Koch-Institut
Publikationsserver des Robert Koch-Institutsedoc
de|en
Publikation anzeigen 
  • edoc Startseite
  • Artikel in Fachzeitschriften
  • Artikel in Fachzeitschriften
  • Publikation anzeigen
  • edoc Startseite
  • Artikel in Fachzeitschriften
  • Artikel in Fachzeitschriften
  • Publikation anzeigen
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Gesamter edoc-ServerBereiche & SammlungenTitelAutorSchlagwortDiese SammlungTitelAutorSchlagwort
PublizierenEinloggenRegistrierenHilfe
StatistikNutzungsstatistik
Gesamter edoc-ServerBereiche & SammlungenTitelAutorSchlagwortDiese SammlungTitelAutorSchlagwort
PublizierenEinloggenRegistrierenHilfe
StatistikNutzungsstatistik
Publikation anzeigen 
  • edoc Startseite
  • Artikel in Fachzeitschriften
  • Artikel in Fachzeitschriften
  • Publikation anzeigen
  • edoc Startseite
  • Artikel in Fachzeitschriften
  • Artikel in Fachzeitschriften
  • Publikation anzeigen
2017-06-15Zeitschriftenartikel DOI: 10.17886/RKI-GBE-2017-046
Trends in tobacco sales in Germany
Kuntz, Benjamin
Zeiher, Johannes
Lange, Cornelia
Lampert, Thomas
Based on data from the tobacco tax revenue statistics provided by Germany’s Federal Statistical Office, we analyse the development of sales of various tobacco products. In 2016, per capita consumption of tobacco products taxed in Germany was 918 manufactured cigarettes, 37 cigars/cigarillos, 308 g fine cut (equivalent to 462 cigarettes), and 31 g of (water) pipe tobacco. Between 1991 and 2016, the sale of manufactured cigarettes decreased by nearly half, while the sale of fine cut increased by around two thirds. If the amount of fine cut is expressed as cigarette equivalents (whereby 1kg of fine cut equals 1,500 cigarettes) and added to the number of manufactured cigarettes sold, then cigarette sales have decreased by one third since 1991. Numerous facts indicate that measures implemented in the context of a more restrictive tobacco control policy, such as tax increases and smoking bans, have contributed to this decrease in tobacco sales.
Dateien zu dieser Publikation
Thumbnail
23wavhLZOIbI.pdf — PDF — 4.015 Mb
MD5: 54777f3a0e8a754732a678d0f338a693
Zitieren
BibTeX
EndNote
RIS
Keine Lizenzangabe
Zur Langanzeige
Nutzungsbedingungen Impressum Leitlinien Datenschutzerklärung Kontakt

Das Robert Koch-Institut ist ein Bundesinstitut im

Geschäftsbereich des Bundesministeriums für Gesundheit

© Robert Koch Institut

Alle Rechte vorbehalten, soweit nicht ausdrücklich anders vermerkt.

 
DOI
10.17886/RKI-GBE-2017-046
Permanent URL
https://doi.org/10.17886/RKI-GBE-2017-046
HTML
<a href="https://doi.org/10.17886/RKI-GBE-2017-046">https://doi.org/10.17886/RKI-GBE-2017-046</a>